tisdag 22 oktober 2013

Recept Glutenfritt Knäckebröd

Här kommer ett recept på ett Glutenfritt Knäckebröd, obs ej LCHF då det är Majsmjöl, men det är supergott. Jag har fått det av mamma, vet inte vart hon har fått det ifrån.

2 dl Majsmjöl (det går att ta hälften mandelmjöl)
1 dl Solrosfrön
1 dl Sesamfrön
1/2 dl Linfrön
1/2 dl Rapsolja
2 dl Kokt vatten

Blanda allt och bred ut på bakplåtspapper. Jag brukar lägga ett bakplåtspapper ovanpå och kavla, det är godast om det är riktigt tunnt.
Strö över flingsalt.
Sporra (Detta vet jag inte riktigt vad det är, men jag brukar skära så det bara är att bryta fyrkantiga bitar när det är klart, och så brukar jag mönstra med en gaffel.)
Grädda i 150 grader i 1 timme.

En sak jag inte testat är att byta ut allt Majsmjöl mot Mandelmjöl och typ 1 tsk Fiberhusk, då skulle det förvandlas till både Glutenfritt och LCHF, men som sagt, detta är oprövat.

Ät och njut.

1 kommentar:

  1. Detta är himmelskt gott. Dock äter jag mer än vad jag borde av det...

    SvaraRadera